04.01.2012

incir reçeli



bu benim yazdığım ilk film tanıtımı olacak ama anlatmazsam rahat edemem, bu akşam oturuyordum, uyku tutmadı, son dönem türk filmlerini merak ediyordum zaten eosla çekildiğini duyunca merak ettim buldum zor da olsa gece üçten sonra oturdum izlemeye, normalde erken yatıyorum ama bu gece olmadı, bir şeyin olacağı varsa zaten gün bitene kadar oluyor benim düşünceme göre

başladım izlemeye kız uçarı, oğlan sessiz, sakin,kendi halinde ki nedense saçma bir huyum var nerede sakin az konuşan hatta bana kötü davranan erkekler var onlara aşık olurum ben, ne zaman biri terslese korkarım, üzülmeye alışmış bünyede mutsuzluk açlığından ya da her şeyi kolayca elde etmiş bir çocukluktan kurtulma sebebinden kaynaklanıyor olabilir bu, ben de bilemiyorum zaten sebebini, çoğu insanın über neşeli gördüğü bu suret aslında kabuklarını yolarak bu hale geldi, bir insan ağlamaya alışınca bir sonraki acı eşiğinde hissetmiyor yolunan ve yara olan yerler tekrar yara almıyor

film o kadar canımı yaktı ki, insanların hala saf duygularla birbirine aşık olabileceğini inanmama sebep oluyordu, hala daha birisi dese inanabilirim belki, öyle temiz, düzgün karakterler oluyor ki bu başrol kahramanı bana bir kadının tenine sadece onun için dokunamayacağını inandırabiliyordu, aşk bu değil arkadaşım, inanma sakın filmlerde gördüğün sesi çıkmayan, her daim cebinde parası olan, sana kendinden bile çok değer veren adamın gerçekte var olabileceğine, eğer böyle bir adam bulsaydım inan kendim evlenirdim önce


aşk elinin tenine değişini hayal ettiğin kısım oluyor, ne zaman ki dokunsan o düş hayal olmaktan çıkıp çirkinleşiyor, bir kadınla aynı yatakta uyuyup sırf onu düşündüğü için, çok sevdiği için kendinden bile esirgeyen, o sevdiği için incir reçelini bile seven adam sadece senin hayallerinde var, uğruna üzüldüğün depresyonlara girip o mezun olana kadar okulun kapısından girmediğin adam gerçek olan, seni sadece bir arkadaşıyla daha önce tanıştığın ve onun senden hoşlandığı ya da nefret ettiği için seninle konuşmaktan hatta selam vermekten geri duran adam var, uğruna bütün hayatını bir çırpıda değiştirdiğin ama sonucunu asla alamadığın, bunun için seni suçlu tayin eden adam var

uğruna geçtiği sokaklardan bile geçmediğin ama senin bir sokak ötene taşınıp sonra da sırf onun için geldiğini iddia edebilecek kadar hain adamlar var, yoldan geçerken seni bir mekanda görüp yanındaki erkek arkadaşını sırf ona nazire olsun diye yanında dolaştırdığını düşünecek adamlar var ve sen küçükken bu masallara küçük mutlu aşk öykülerine inanırken her şeyi tepe taklak edip sana hayatın yıllarla ekleyemediği olgunluğu bir günde üzerine dayatan bir kader var

isyan etme diyorsun, eğer gerçekten adalet, karma ya da sen adını ne koyuyorsan gerçek olsaydı şu an dünyanın en mutlu insanı olurdun, sen ki sokakta her insana bir gün ben de aynı durumla karşılaşırım diye iyilikle yaklaşan insan, eğer ki senin de bir damla göz yaşın dahi değmeyecek bir adam için akıyorsa adaletin yokluğuna inanmanın zamanı, hayallerini ümitlerini bir kenara koymanın gerçekten savaşmanın zamanı 


bugüne kadar sana dayatılan mutluluk masallarından sıyrılman lazım çünkü hiçbir şey kitaplarda filmlerde yazdığı gibi olmuyor, külkedisi ile büyüyen bir neslin artık sadece onun ayağına olan ayakkabı ile prensesi seçtiği dünya yalan, artık prensler nerede mükemmel görünen, ona aşık olmayacak, sadece itaatlerini yerine getirecek bir kadın var onu arıyor, aslında annesinden boşalan koltuğa bir temizlikçi, sıcak yatağı için ayrı bir gönüllü arıyor karşılık beklemeyen, artık aşklar bir gecede bitiyor, isimler hatırlanmıyor, sabah uyandığında adını hatırlamadığın kadınlar bulunuyor

ve hayat öyle boktan ki böyle yaşamayan, sakin, kendi halinde adamlar birer birer yine değişiyorlar, onlar da kabuk bağlıyorlar, sessizleşiyorlar, başkalarının onları vicdansız olarak görmesini kalbi kırık erkek olmaya yeğliyorlar 

hala ağlıyorum, sebebi bu sefer aşktan tamamen ümidi kesmiş olmam, ben birinin arkasından ağlamıyorum, ben kurduğum hayallerin, mutlu öykülerin yer almadığı bir dünyada olduğu fark ettiğim için ağlıyorum kimse üzerine alınmasın

uzunca bir yazı oldu ama izleyin bu filmi, hala içinizde inanç taşıyan insanlar varsa kaçırmasınlar, sadece rüyalarımızda göreceğimiz, hayallerimizde canlandıracağımız bu erkeklerin bir gün onları bulacağını ümit etsinler, o kadar imreniyorum ki onlara


bu şarkıyı dinleyip uyuma vakti benim için

Комментариев нет:

Отправить комментарий