19.06.2011

Ali Şirin Şükürlü. “Uçuşa benzer” kitapından şiirler


Ali Şirin Şükürlü 1963 yılında doğdu. Fizik üzerine araştırmalar yaptı, ilimler adayıdır. Azerbaycan Yazarlar Birliğinin üyesidir. 10 – dan fazla ilmi yapıtı, 3 şiir kitapı yayınlandı. Şu an Ekonomik Kalkınma Bakanlığında çalışıyor.

  **
uzaktan gelen
garip ses misali
tanıyamadım kendimi
bu sabah yine
sanki benim değil
sığınarak bana
can çekişen yabancı birisinin
sesiydi sesim

tanıdın sessizliğimi
en yakın ses gibi
yakınım azizim
telefon açıp ta sana
konuşmasam bile

sevgiden doğmuş sessizlik gibiyim ben

**  
o zaman kar yağıyordu
hatırlarmısın?

kaydın
tuttum ellerinden
fırsat bekliyormuşsun gibi
sığındın ellerime
hatırlarmısın?
o zaman kar yağıyordu

neler anlatmadık yol boyunca
o gün
kim nasıl gülüyor
kim nasıl konuşuyor
kim kimden küsüyor
neler anlatmadık Tanrım
yalnzı kendimizden başka
hatırlarmısın?
o zaman kar yağıyordu

geline benzettin
yol boyunca
karla kaplı ağaçları
her kesten güzel gelin sen olacaksın
söylediğimde
utandın
hatırlarmısın?
o zaman kar yağıyordu

kaç duraklık yolu
yürüdük beraberce
gelip durduk evinizin önünde
sevdalı günlerin umuduyla
ayrıldık
bir araya gelen ellerin sınırında
hatırlarmısın?
o zaman kar yağıyordu

uçuşuyordu kar taneleri
dağıttı günleri yılları rüzgar
o zaman yirmi yaşımız
ya vardı ya da yoktu
hatırlarmısın?
o zaman kar yağıyordu
o zaman kar yağıyordu

**
affedeceksin beni biliyorum
affedeceksin
bir gün çekip gitsem sessizce

kapatacaksın kapıyı peşimden

beni yüzüne kapatan sırtım
karşı evlerin kapısı gibi
gelecek sana
yakın ve de uzak
aynen karşı komşunun kapısı gibi

önce nefret edeceksin benden

sonra ağlıyacaksın gizli – saklı
sonra öfken azalacak
en sonunda acıyacaksın bana
sonra özleyeceksin beni yine
özleyeceksin kendini kınayarak

sonra
affedeceksin beni biliyorum
affedeceksin
bir gün çekip gitsem sessizce

                                                                                                                dayaq.org

Комментариев нет:

Отправить комментарий